ICVB ve THY İş Birliği ile Kongre Sektöründe Tanıtım Atağı
İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB), Türk Hava Yolları ile yaptığı iş birliği kapsamında uluslararası kongre ve toplantı sektörünün önde gelen dergilerinde, kıtaları buluşturan marka şehir İstanbul’un dünya basınındaki imajını tazelemek adına “İki Şehrin Hikayesi” ile tanıtım atağı gerçekleştirdi.
ICVB girişimleri sonucunda THY ile yapılan iş birliği kapsamında belirlenen dergilere, ICVB’nin ses getiren reklam kampanyası “İki Şehrin Hikayesi” ilanları verilerek kongre ve toplantı sektörüne yönelik başarılı bir tanıtım çalışması başlatıldı.
THY’nin uluslararası etkinliklere özel çözümler sunan ürünü “Turkish Conventions” logosunun da yer aldığı ilan çalışmaları, dünya basınında yerini almaya başladı. Çalışmaya başlanan ve kongre ve toplantı sektörünün önde gelen dergileri arasında; PCMA Convene (Amerika), AMI Magazine (İngiltere), M&IT Magazine (İngiltere), Headquarters Magazine (Belçika), CIM Magazine (Almanya), Successful Meetings (Amerika), CMW Magazine (İngiltere), Events Magazine (Almanya), EXM Magazine (Hindistan), Meetings International (İngiltere) ve Kongres Magazine (Slovenya) gibi etkili yayınlar yer alıyor. Konuya ilişkin değerlendirmesinde ICVB Başkan Vekili Bahadır Yaşık; “Bilhassa içinde bulunduğumuz süreçte bu ve benzeri kampanya ve işbirliklerinin, sektörümüz açısından öneminin farkındayız. Bu farkındalık, çalışmamızı planlarken hareket noktamızı oluşturdu. Bu yönüyle bakıldığında yapılan çalışmanın İstanbul için önemi daha net anlaşılabilir. Toplamda 300 bin tiraja sahip söz konusu yayınların tercih edilmesiyle, hem geniş kitlelere, hem de doğrudan kongre ve toplantı sektörü profesyonellerine ulaşmayı hedefliyoruz. İlanlar dışında anlaşma kapsamında ayrıca basılı yayınlarda İstanbul için pozitif makale desteği sağlanıyor. Bu sayede İstanbul’un kongre ve toplantı alanında pazar payının artmasını sağlayarak, her yönüyle tercih edilen bir destinasyon haline gelmesini amaçlıyoruz” dedi.
Dünya İstanbul’da Buluşuyor!
Belçika’da yayımlanan ve sektördeki 11.500 toplantı profesyoneline hitap eden Avrupa’nın en etkili dergilerinden biri olan Headquarters Magazine, İstanbul’un tek seferde 30 bin delege ağırlama kapasitesine dikkat çekerek, şehrin toplantı ve kongreler için eşsiz bir destinasyon olduğunu vurguladı. Toplantı sektörüne yön veren yayınlardan biri olan İngiltere’nin önemli yayını Meetings International “İstanbul: Medikal Kongreler için Eşsiz Destinasyon” başlığı ile ilana yer verdi. Almanya’da her ay 16.000 kişiye ulaşan Events Magazin’de İstanbul’un kongre destinasyonu olarak dünya sıralamasında ilk 10’da yer aldığı ifade edildi. İstanbul’un tarihi mekânlarının da organizasyonlar için kullanılabileceğine işaret eden haberde, yüksek teknolojiyle donatılmış modern mekânların ise alternatif oluşturduğu belirtildi. “İki Şehrin Hikayesi” ilan çalışmasına arka kapaklarında yer veren CIM Magazine (Almanya) 20.500 tirajı, CMW Magazine (İngiltere) ise 6.000 tirajı ile kongre ve toplantı sektöründe söz sahibi dergilerdir. PCMA Convene, AMI Magazine, M&IT Magazine, Successful Meetings, EXM Magazine ve Kongres Magazine dergileriyle de çalışma süreci devam etmektedir.
“İki Şehrin Hikayesi” Dünya Basınında
Yeni yatırımlar, ulaşılabilirlik, toplantı ve kongre merkezlerinin kalitesi ve sayısı, konaklama olanaklarındaki alternatifler, tarih-kültür ve doğal zenginlikler ile hizmet kalitesine sahip İstanbul’un; “modernite ve gelenek, batı ve doğu, dinamizm ve huzur” gibi farklı yüzlerinin yansıtıldığı “İki Şehrin Hikayesi” dünya basınında büyük beğeni toplamaya devam ediyor.